Фізкультурно – оздоровчі технології в освітньому процесі

/Files/images/01761306.jpg

Закон України «Про дошкільну освіту» визначає збереження та зміцнення здоров’я дитини як одне із пріоритетних завдань розвитку дошкільної освіти.

Серед багатьох засобів збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дошкільників є ігри з піском. Піскотерапія – один із найпрогресивніших методів арт-терапії, що дає людині можливість подивитись на себе, свій внутрішній світ очима стороннього спостерігача. У кожному дитячому садочку потрібно подбати про створення комфортного середовища, де кожна дитина матиме можливість для вільного самовиявлення та творчого потенціалу.

Пісочна терапія – це спосіб спілкування зі світом і самим собою; спосіб позбавлення внутрішнього напруження, що підвищує впевненість у своїх силах та відкриває нові шляхи розвитку. Основоположником є К.Г.Юнг, а вперше почав використовувати пісок англійський дитячий психотерапевт М. Лювенфельд.

Запропонований метод дозволяє гармонізувати внутрішній душевний хаос за допомогою декількох механізмів:

- Опрацьовування ситуації, що травмують психіку на символічному рівні;

- Відрегулювання негативного емоційного досвіду під час творчого самовираження;

- Розширення внутрішнього досвіду;

- Зміна ставлення до себе, до свого минулого, сьогодення та майбутнього;

- Зміцнення довіри до світу, розвиток нових, продуктивних взаємин із світом.

- У пісочній терапії діють загальні принципи, які задають «правила та умови гри»:

Принцип «комфортного середовища» Для успішного процесу необхідно, щоб дитина почувала себе комфортно і безпечно, а саме:

- Рівень партнерських взаємин між дорослим та дитиною;

- Гарне освітлення, зручна пісочниця;

- Завдання підбирати відповідно до можливостей дитини;

- Формулювати інструкцію до ігор у казковій формі;

- Уникати негативного оцінювання дій дитини;

- Заохочувати фантазію та творчий потенціал.

Принцип «безумовного ухвалення» Прийняття дитини такою, яка вона є. Прийняття зовнішнього вигляду і фізичного стану, життєвого досвіду, суперечностей та цінностей, мотивації, бажань – усе це є підставою успішності консультування.

Принцип «доступності інформації» Усі звернення, репліки до дитини повинні бути сформульовані в доступній формі.

Принцип «конкретизації» Цей принцип рекомендує педагогам не поринаючи відразу глибоко, але й не залишатися на поверхні.

Принцип «об’єктивності» Цей принцип дозволяє вихователям дивитися на проблему «зверху», розглядати її в системі життєдіяльності та взаємин дитини.

Принцип «орієнтації на потенційний ресурс дитини» Інформацію про потенціал психолог має отримати , дізнавшись про захоплення дитини.

Принцип «інтегрованості в соціальне середовище» Цей принцип припускає турботу про дитину не тільки під час занять з дитиною, але і поза його стінами.

Додаткові принципи, що виявляються в іграх з піском:

/Files/images/fonstola.ru-95936.jpg

- Оживлення абстрактних символів: літер, цифр, геометричних фігур, мініатюрних фігурок і природних матеріалів;

- Реальне «мешкання», програвання всіляких ситуацій разом з героями казкових героїв. У цьому принципі здійснюється перехід від Уявного до Реального.

- Осмислення досвіду і ситуації. Це дає можливість співвіднести гру з реальним життям, осмислити, що відбувається, знайти спосіб розв’язання проблеми.

- Обмін. У пісочній грі дитина легко обмінюється ідеями, думками, почуттями, що дозволяє побудувати партнерські взаємини.

Пісочна терапія як різновид арт – терапії зорієнтований на притаманний кожній дитині внутрішній потенціал здоров’я і сили. Для дітей – це ігровий спосіб розповісти про свої проблеми, продемонструвати свої страхи та позбавитись їх, зняти емоційну напругу. Адже гра для дитини – це необхідна умови її існування.

Кiлькiсть переглядiв: 367