Методична робота з основ безпеки життєдіяльності

Дошкільний навчальний заклад спрямовує свою роботу на збереження та зміцнення здоров'я дітей, формування здорового способу життя дошкільників, їх активної життєвої позиції щодо власного здоров'я з використанням сучасних здоровязбережувальних технологій.

Робота ведеться в тріаді: з дітьми, педагогами та батьками вихованців.

Найцінніше – здоров’я і життя дитини. Часто, втягуючись в кругообіг повсякденності, ми забуваємо про те, скільки несподіваних небезпек підстерігає людину на життєвому шляху. Наша безпечність і байдуже ставлення до свого здоров’я часто призводять до трагедії.

Адже людина може запобігти біді, уберегти себе і своїх близьких від небезпеки, якщо буде володіти елементарними знаннями основ безпеки життєдіяльності. Знання ці формуються в процесі виховання, отже, навчання дітей, забезпечення безпеки їх життєдіяльності є актуальним педагогічним завданням. Однією з основних задач у роботі з дошкільниками є навчання правилам дорожнього руху, пожежної безпеки та прищеплення навичок правильних дій.

/Files/images/novaya_papka/poezd.gif
Завдання:

- Навчити вихованців умінню розпізнавати й оцінювати небезпеки навколишнього середовища;
- Розкрити систему знань про небезпеку різного походження, заходи по їх запобіганню, ліквідації їх наслідків;
- Прищепити вихованцям навички захисту та самозахисту, почуття допомоги та взаємодопомоги в ситуаціях небезпечних для їх фізичного, психологічного здоров’я та життя за допомогою музично-театралізованої діяльності;
- Знаходити нові агітаційні форми пропаганди правил пожежної безпеки, дорожнього руху
- Згуртувати дитячий колектив через спільну творчість

Ми пропонуємо прості для сприйняття інструкції з безпеки життєдіяльності дітей для проведення вихователями ЗДО бесід про безпеку поведінки

Інструкції з безпеки життєдіяльності для дітей ЗДО
Інструкції з охорони праці для дітей ЗДО

Дуже важливо вихователям проводити інструктажі з БЖД з дітьми ЗДО, використовуючи на заняттях малювання, цікаві презентації, ігрову форму подання правил безпеки життєдіяльності. Інструкції рекомендується читати і пояснювати дітям у формі бесіди, наводячи приклади.

Безпека дитини - спокій родини

Звернення до батьків

* Не залишайте дітей без нагляду!

* Дбайте про безпеку своїх дітей, дотримуючись правил безпечної поведінки в побуті.

* Виховуйте у дітей навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, водою,побутовою хімією, ліками.

* Виділіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми.

* Пам'ятайте, ці хвилини вимірюються ціною життя. А щоб неждана мить не стала початком великої біди - потрібно давати дітям чіткі знання і вміння, як діяти в тій чи іншій ситуації.

Пам'ятайте, що життя ваших дітей залежить лише від вас самих!

АБЕТКА БЕЗПЕКИ ДЛЯ ДИТИНИ

9 відео про безпеку

Порадник батькам

Діти завжди залишаються дітьми.

Вони граються, бавляться різними речами, часом навіть бешкетують. Це способи їхнього пізнання навколишнього світу. І не завжди вони безпечні. А часто наслідки таких ігор - трагічні... Щоразу, коли бачиш у зведенні подій МНС інформацію про надзвичайні події, що сталися з дитиною, серце стискається від жаху. Чи залишилася дитина жива, чи не скалічилася? На превеликий жаль, відповіді на ці запитання не завжди втішні. Фахівці стверджують, що головна причина пригод із дітьми - безвідповідальність дорослих, які залишають малюків без нагляду.

ДІТИ І ХІМІЯ

Неможливо забути пригоду п'ятирічної давнини, що сталася з дворічним малюком. Дорослі тоді були зайняті й не звертали уваги на дитину. Бавлячись, хлопчик помітив на підлозі під раковиною пляшечку з красивою етикеткою. Відкрутив пробку й зробив ковток. Це був «Кріт» - отруйна рідина для прочищання каналізаційних труб. Коли хлопчика привезли на «швидкій» в лікарню, лікарі жахнулися: дитина буквально посиніла і задихалася від страшних внутрішніх опіків./Files/images/himicheskiy-ozhog.jpg

У разі отруєння основами або кислотами потрібно без зволікання викликати фахівців і везти постраждалого в стаціонар. В жодному разі не викликати блювання, не промивати шлунок - ви можете вдруге травмувати все усередині. Отруєння основами спричинює глибокий некроз тканини. Після того, як людина, а тим паче - дитина, випила такої отрути, у лікарів є лише півгодини, щоб врятувати від інвалідності.

ДІТИ І СІРНИКИ

Пожежі, спричинені пустощами з вогнем дітей, - серйозна проблема. Зазвичай боротьба з цим лихом зводиться до заборон, після яких малюки однак продовжують шукати яскравих вражень. І буває це переважно тоді, коли залишаються без нагляду. У пам'яті закарбувався випадок, коли одна дитина загинула, а дві постраждали... Мати лише на кілька хвилин вийшла в під'їзд. У двокімнатній квартирі залишалися троє малюків: дівчинка і хлопчик 2006 року народження та на рік старша сестричка. Через деякий час сусіди побачили, що з-під дверей квартири йде чорний дим./Files/images/2.jpg

Мати кинулася рятувати дітей, але двері зачинилися, жінка в стані шоку побігла шукати теслю, щоб зламати двері, і згаяла дорогоцінний час. Дзвінок в міськуправління надійшов дуже пізно, коли вогнем охопило всю квартиру На місце прибули два пожежних відділення. У квартиру, де перебували троє малюків, відправили ланку газодимозахисної служби, а з боку дверей і балкона рятувальники приступили до гасіння.

Дітей ми шукали навпомацки, йшли по стінці, обмацуючи підлоту, бо від чорного диму нічого не було видно? двійнят знайшли на дивані в кутку кімнати, а старшу сестричку - на ліжку. Винесли з охопленої вогнем квартири. Всі троє були непритомні.

На «швидкій» дітей терміново доставили в лікарню. Та, попри зусилля медиків, хлопчик помер.

ДІТИ ТА ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНІ ПРЕДМЕТИ

/Files/images/ImageGen.jpgДіти люблять яскраві враження. Серед них можуть бути дуже небезпечні. Зведення МНС свідчать, що малі шибеники з властивою їм необережністю запалюють піротехнічні вироби, дістаючи опіки і травми. Скільки було випадків, коли знаходили патрони й заради забави кидали у вогонь. На жаль, такі історії закінчуються плачевно. Шановні батьки! Дитина повинна раз і назавжди засвоїти просту істину: не можна брати в руки вибухонебезпечні предмети. Ви маєте чітко й дохідливо пояснити синові чи доньці, чому саме цього не слід робити.

ДІТИ ТА ВОДА

Вода не любить безпечності - ні взимку, ні влітку. Діти тонуть нерідко. Біда приходить переважно тоді, коли вони залишаються без нагляду, адже найменша необережність може призвести до трагедії. Був випадок, коли в одному селі зникла дитина. Батьки того дня працювали в полі. До п'ятої години хлопчик бавився поряд із ними. А десь/Files/images/child_1.jpg о шостій малий залишився без нагляду. Батьки помітили, що сина немає, надто пізно... Переляканий тато пішов шукати і через десять хвилин виявив тіло хлопчика в Північно-Кримському каналі... Такі події лякають періодичністю і страшним безглуздям. Кілька років тому в іншому селі в дворі приватного будинку виявили мертву трирічну доньку господарів. Дівчинка гралася біля шестикубового поливального лотка заввишки 60 см і приблизно стільки ж завширшки. Мабуть, залізла в нього, послизнувшись, упала у воду й захлинулася. Взимку діти ризикують не менше - замерзлі водойми ваблять ще сильніше. До МНС часто надходять повідомлення про юних бешкетників, які без дозволу дорослих йдуть на річки чи ставки й провалюються під лід. І не завжди такі пригоди закінчуються благополучно.

ДІТИ І РИЗИКОВАНІ ІГРИ

Чимало дитячих експериментів закінчується досить сумно. Малюки вдихають дрібні кісточки, горіхи, деталі іграшок тощо, що стає причиною тяжких операцій. Отож хочеться наголосити: мами і тата, будьте уважніші до своїх нащадків і відповідальні за їхні вчинки. Малі урвителі знаходять і кидають у вогнище порох, патрони, гранати та інші невідомі вибухонебезпечні предмети. Наслідок таких витівок - травми, а іноді й загибель необачних експериментаторів. Приміром, вихованці однієї зі шкіл-інтернатів вирішили провести дослідження з карбідом. Юні «хіміки» насипали його в пляшку, додали трохи води і закоркували. Внаслідок реакції саморобна «бомба» вибухнула, а осколки, що розлетілися навсібіч, поранили дітей. Двом тринадцятирічним підліткам подряпало обличчя, а ось дванадцятирічному приятелю поталанило менше: сталося проникаюче поранення лівого ока.

Шановні батьки!

Звертаємо вашу увагу на те, що діти ще не мають досвіду безпечної поведінки в побуті. І саме вам слід прищеплювати їм навички та вміння, навчати відповідати за свою поведінку. Дуже просимо не залишати їх самих. Якщо потрібно вийти кудись, попросіть когось із дорослих побути з ними. Небезпечно зачиняти дітлахів у квартирах або кімнатах. У разі пожежі вони не зможуть самостійно вийти з приміщення. Рятуючись від вогню і диму, малюки зазвичай ховаються під ліжками, в шафах тощо, а це значно ускладнює пошуки їх у задимленому й охопленому вогнем приміщенні. Батькам потрібно домогатися, щоб син чи донька змалку усвідомили таку просту істину: вогонь і вода дуже небезпечні, а побутова хімія може спричинити трагедію. А ще дуже важливо, щоб діти знали, як поводитися в разі небезпеки, і за потреби могли самостійно викликати допомогу.

Порадник батькам "Безпечний рух"

1.У дотримані правил дорожнього руху будьте прикладом.

2. Не поспішайте, коли переходите дорогу, ідіть спокійним кроком.

3.Коли ви вийшли на проїжджу частину дороги, припиніть розмовляти, зосередьте свою увагу на дорогу.

4. Переходьте дорогу тільки у визначених місцях.

5. Не виходьте з дитиною з – за кущів, не оглянувши попередньо дороги.

6. Періодично звертайте увагу дитини на ті машини, що з’являються вдалині та проїжджають. Дитина повинна навчитися помічати машину здалека, на повороті, на виїзді з воріт.

7. Не перебігайте дорогу. Поясніть дитині, як небезпечно перебігати дорогу, поспішаючи до автобуса.

8. Поясніть дитині, що коли під’їжджає автобус, слід стояти подалі від краю тротуару. Та підходити до дверей тільки тоді, коли автобус повністю зупинився.

9. Виходьте з автобуса, узявши дитину на руки або попереду неї. Якщо дитина виходитиме першою,вона може впасти або вийти, вибігти з – за автобуса на проїжджу частину вулиці.

Тест для батьків « Вправний пішохід»

1 Ідучи з дитиною тротуаром, ви бачите на протилежному боці вулиці родича. Ваші дії?

а) Відпустите дитину назустріч;

б) Запропонуєте знайти пішохідний перехід і там разом перейти;

в) Міцно візьмете дитину за руку і перейдете разом;

2 Яких правил ви дотримуєтесь, ідучи з дитиною тротуаром?

а) Дотримуєтесь правої сторони;

б) Дотримуєтесь лівої сторони;

в)йдете по бордюру.

3 Як ви навчатимете ходити дитину, якщо немає тротуару?

а) По узбіччю назустріч транспорту;

б) По узбіччю в напрямку руху транспорту;

в) Ваш варіант

4 Як правильно переходити проїжджу частину з дитиною?

а) За руку;

б) поряд із дорослим;

в) Будь – як.

5 Зазначте, як ви переходите проїжджу частину ?

а) Дивлюся праворуч, переходжу;

б) Дивлюся ліворуч, переходжу;

в) Ваш варіант.

6 Як можна обійти транспорт, що стоїть?

а) Спереду транспорту;

б) Позаду транспорту;

в) з будь- якого боку.

7 Хто під час посадки входить у транспорт першим_

а) Дорослий;

б) Дитина;

в) Ваш варіант.

8 У якій послідовності ви виходите з транспорту?

а) Дорослий – дитина;

б) Дитина – дорослий;

в) Ваш варіант

МІННА БЕЗПЕКА: Ці правила має знати кожен!

Сайт stopmina.com розповідає про головні правила мінної безпеки. Їх знання допоможе вам зберегти власне життя і вберегти близьких від біди. Уважно ознайомтеся з цими правилами, запам’ятайте й розкажіть про них друзям і рідним, насамперед – дітям!

КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

  1. Торкатися знайденого предмета, пересувати його або робити з ним будь-які інші дії, особливо намагатися розібрати або знешкодити його.
  2. Проводити будь-які роботи біля знайденого предмета, особливо ті, які можуть викликати навіть незначне коливання ґрунту.
  3. Палити, користуватися запальничками, а також іншими джерелами відкритого вогню і предметами, які можуть його утворювати.
  4. Користуватися радіоелектронними пристроями (мобільними телефонами, пультами дистанційного керування, сигналізацією автомобілів тощо).
  5. Заливати предмет рідинами, засипати ґрунтом, намагатися чимось накрити або здійснювати інші дії на нього: звукові, світлові, теплові, механічні та ін.
  6. Допускати скупчення людей безпосередньо поруч зі знайденим предметом.

ЩО РОБИТИ У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ПРЕДМЕТІВ?

  1. Зупиніться, нічого не чіпайте. Зберігайте спокій, уникайте паніки. Запам’ятайте місце виявлення предмета.
  2. Попередьте про виявлений предмет осіб, які поруч.
  3. Якщо ви або люди навколо виконують якісь роботи – негайно припиніть їх.
  4. Відійдіть самі і відведіть людей поруч якнайдалі (не менше 100м) від знайденого предмета. Водночас відходити необхідно тим самим маршрутом (бажано слід у слід), яким ви прийшли. Якщо відходить група людей, то рухатися необхідно колоною по одному й так само, слід у слід.
  5. Повідомте про виявлення підозрілого предмета в правоохоронні органи і спеціальні служби за телефонами 101 зі 102 (повідомлення необхідно робити без поспіху, чітко, із зазначенням точної адреси (орієнтирів) місця знаходження вибухонебезпечного предмета).
  6. По можливості до прибуття правоохоронних органів або спеціальних служб вживіть заходів щодо недопущення до небезпечної зони сторонніх людей. Негайно повідомте про виявлення підозрілого предмета в правоохоронні органи або спеціальні служби.

Особливу увагу й пильність треба приділяти:

  • колишнім військовим позиціям і оборонним укріпленням;
  • контрольним дорожнім пунктам;
  • місцях переправ через водні перешкоди;
  • залишкам військової техніки;
  • вузьким місцям, де неможливо обійти або об’їхати перешкоду;
  • ґрунтовим дорогам і узбіччю доріг із твердим покриттям;
  • необробленим ділянкам землі;
  • будинкам і спорудам, покинутим місцевими жителями.
У громадському транспорті (особливо в потязі) звертайте увагу на залишені сумки, портфелі, згортки та інші безхазяйні предмети.
У під’їзді будинку звертайте увагу на сторонніх людей і незнайомі предмети. Як правило, вибуховий пристрій у будівлі закладають у підвалах, на перших поверхах, біля сміттєпроводів, під сходами.

ЩО РОБИТИ, ЩОБ НЕ ДОПУСТИТИ ПОЯВИ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ПРЕДМЕТІВ НА ТЕРИТОРІЇ УСТАНОВИ?

  • Щодня обходити закріплену територію та оглядати її.
  • Не допускати складування будівельних матеріалів, сміття на території.
  • Призначати чергових, які мають оглядати приміщення за 10–15 хвилин до початку й після закінчення заходів.

ЩО РОБИТИ ПРИ ВИЯВЛЕННЯ ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТА НА ТЕРИТОРІЇ УСТАНОВИ?

  1. У жодному разі не торкайтеся предмета, не намагайтеся пересувати його або робити будь-які інші дії.
  2. Негайно повідомте про виявлення підозрілого предмета працівнику служби охорони установи, у правоохоронні органи і спеціальні служби. Повідомлення необхідно робити без поспіху, чітко, із зазначенням дати й часу виявлення, точної адреси (орієнтирів) місця знаходження вибухонебезпечного предмета, а також інформації про особу, яка його виявила.
  3. Забороніть усім: курити, користуватися запальничками, іншими джерелами відкритого вогню і предметами, які можуть його утворювати; користуватися радіоелектронними пристроями (мобільними телефонами, пультами дистанційного керування, сигналізацією автомобілів тощо).
  4. Звільніть від людей небезпечну зону в радіусі не менше 100м.У разі необхідності евакуюйте людей.
  5. Забезпечте охорону підозрілого предмета й небезпечної зони силами співробітників охорони або працівників установи.
  6. Розташуйте оточення за предметами, що забезпечують захист (кут будівлі, колона, товсте дерево), і ведіть спостереження.
  7. Забезпечте можливість безперешкодного під’їзду до небезпечної зони автомашин правоохоронних органів, швидкої допомоги, пожежників і спеціальних служб.
  8. Після прибуття представників правоохоронних органів вкажіть місце розташування підозрілого предмета, час і обставини його виявлення. Будьте готові описати зовнішній вигляд предмета, схожого на вибуховий пристрій.

ЩО РОБИТИ БАТЬКАМ У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ПРЕДМЕТІВ?

  • У жодному разі не торкайтеся предмета, не намагайтеся пересувати його або робити будь-які інші дії.
  • Не куріть поблизу предмета, не користуйтеся запальничками, іншими джерелами відкритого вогню, а також предметами, які можуть його створювати.
  • Відійдіть якомога далі від місця, де виявлено підозрілий предмет.
  • Негайно повідомте про знахідку представникам правоохоронних органів або спеціальних служб.
  • По можливості організуйте охорону на безпечній відстані (не менше 100 метрів).

ЯКЩО ВАШ ДІМ АБО КВАРТИРА ВИЯВИЛИСЯ ПОБЛИЗУ ЕПІЦЕНТРУ ВИБУХУ?

  1. Обережно обійдіть усі приміщення, щоб перевірити, чи немає витоків води, газу, спалахів.
  2. У темряві в жодному разі не запалюйте сірники чи свічки – користуйтеся ліхтариком.
  3. Негайно вимкніть усі електроприлади, перекрийте газ, воду.
  4. З безпечного місця зателефонуйте рідним і близьким і коротко повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття.
  5. Візьміть із собою документи, гроші, цінності та в разі необхідності ліки.
  6. Надайте допомогу в евакуації дітям, літнім та важкохворим людям.
  7. Перевірте сусідні квартири, будинки на наявність у них дітей, які на час оголошення евакуації залишилися без нагляду дорослих, повідомте про це представникам рятувальних служб.
  8. Обов’язково замкніть свою квартиру.
  9. Залишайте будинок спокійно, уникаючи паніки.

ЯКЩО ВИ ОПИНИЛИСЯ ПОБЛИЗУ ВИБУХУ:

  • Не намагайтеся наблизитися до епіцентру, щоб подивитися чи допомогти рятувальникам. Найкраще, що ви можете зробити, – покинути небезпечне місце.
  • У разі отримання повідомлення про евакуацію з дому дійте за вказівкою представників правоохоронних органів.

ПАМ’ЯТАЙТЕ!!!

Завжди зберігайте спокій, уникайте паніки! Це допоможе запобігти жертвам й дати можливість спецслужбам діяти ефективно!

Ніколи не заходьте в райони, позначені знаком мінної небезпеки «НЕБЕЗПЕЧНО, МІНИ» (DANGER, MINES / УВАГА, МІНІ)!

У разі перебування в небезпечних районах усі знаки, що викликають сумнів, необхідно розглядати як попередження про небезпеку.

ДЖЕРЕЛО

/Files/images/objd/4_novyy_razmer.jpg/Files/images/objd/12ba3eae5171.jpg/Files/images/objd/5.jpg/Files/images/objd/12822_html_m414ebd6.png

Кiлькiсть переглядiв: 568