Дошкільний навчальний заклад спрямовує свою роботу на збереження та зміцнення здоров'я дітей, формування здорового способу життя дошкільників, їх активної життєвої позиції щодо власного здоров'я з використанням сучасних здоровязбережувальних технологій.
Робота ведеться в тріаді: з дітьми, педагогами та батьками вихованців.
Найцінніше – здоров’я і життя дитини. Часто, втягуючись в кругообіг повсякденності, ми забуваємо про те, скільки несподіваних небезпек підстерігає людину на життєвому шляху. Наша безпечність і байдуже ставлення до свого здоров’я часто призводять до трагедії.
Адже людина може запобігти біді, уберегти себе і своїх близьких від небезпеки, якщо буде володіти елементарними знаннями основ безпеки життєдіяльності. Знання ці формуються в процесі виховання, отже, навчання дітей, забезпечення безпеки їх життєдіяльності є актуальним педагогічним завданням. Однією з основних задач у роботі з дошкільниками є навчання правилам дорожнього руху, пожежної безпеки та прищеплення навичок правильних дій.
- Навчити вихованців умінню розпізнавати й оцінювати небезпеки навколишнього середовища;
- Розкрити систему знань про небезпеку різного походження, заходи по їх запобіганню, ліквідації їх наслідків;
- Прищепити вихованцям навички захисту та самозахисту, почуття допомоги та взаємодопомоги в ситуаціях небезпечних для їх фізичного, психологічного здоров’я та життя за допомогою музично-театралізованої діяльності;
- Знаходити нові агітаційні форми пропаганди правил пожежної безпеки, дорожнього руху
- Згуртувати дитячий колектив через спільну творчість
Ми пропонуємо прості для сприйняття інструкції з безпеки життєдіяльності дітей для проведення вихователями ЗДО бесід про безпеку поведінки
Інструкція з правил безпеки при спуску дітей по сходах в ЗДО
Мета будь-якої інструкції або бесіди з безпеки життєдіяльності в ЗДО - зберегти здоровя дітей дошкільного віку, узабезпечити від травмувань, попередити їх небезпечні дії та вчинки під час перебування у дитячому садку під наглядом вихователів, вдома або на вулиці, у громадських місцях та транспорті.
Дуже важливо вихователям проводити інструктажі з БЖД з дітьми ЗДО, використовуючи на заняттях малювання, цікаві презентації, ігрову форму подання правил безпеки життєдіяльності. Інструкції рекомендується читати і пояснювати дітям у формі бесіди, наводячи приклади.
Інструкція з охорони праці при роботі дітей з ножицями в ЗДО
Інструкція з охорони праці під час спортивних і рухливих ігор в ЗДО
Інструкція з охорони праці при роботі з пензлем і олівцем у ЗДО
Інструкція з охорони праці при роботі в куточку живої природи ЗДО
Інструкція з охорони праці під час занять з гімнастики в ЗДО
Інструкція з охорони праці під час занять з легкої атлетики в ЗДО
Інструкція з охорони праці під час занять з фізкультури у ЗДО
* Не залишайте дітей без нагляду!
* Дбайте про безпеку своїх дітей, дотримуючись правил безпечної поведінки в побуті.
* Виховуйте у дітей навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, водою,побутовою хімією, ліками.
* Виділіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми.
* Пам'ятайте, ці хвилини вимірюються ціною життя. А щоб неждана мить не стала початком великої біди - потрібно давати дітям чіткі знання і вміння, як діяти в тій чи іншій ситуації.
Пам'ятайте, що життя ваших дітей залежить лише від вас самих!
Вони граються, бавляться різними речами, часом навіть бешкетують. Це способи їхнього пізнання навколишнього світу. І не завжди вони безпечні. А часто наслідки таких ігор - трагічні... Щоразу, коли бачиш у зведенні подій МНС інформацію про надзвичайні події, що сталися з дитиною, серце стискається від жаху. Чи залишилася дитина жива, чи не скалічилася? На превеликий жаль, відповіді на ці запитання не завжди втішні. Фахівці стверджують, що головна причина пригод із дітьми - безвідповідальність дорослих, які залишають малюків без нагляду.
Неможливо забути пригоду п'ятирічної давнини, що сталася з дворічним малюком. Дорослі тоді були зайняті й не звертали уваги на дитину. Бавлячись, хлопчик помітив на підлозі під раковиною пляшечку з красивою етикеткою. Відкрутив пробку й зробив ковток. Це був «Кріт» - отруйна рідина для прочищання каналізаційних труб. Коли хлопчика привезли на «швидкій» в лікарню, лікарі жахнулися: дитина буквально посиніла і задихалася від страшних внутрішніх опіків.
У разі отруєння основами або кислотами потрібно без зволікання викликати фахівців і везти постраждалого в стаціонар. В жодному разі не викликати блювання, не промивати шлунок - ви можете вдруге травмувати все усередині. Отруєння основами спричинює глибокий некроз тканини. Після того, як людина, а тим паче - дитина, випила такої отрути, у лікарів є лише півгодини, щоб врятувати від інвалідності.
Пожежі, спричинені пустощами з вогнем дітей, - серйозна проблема. Зазвичай боротьба з цим лихом зводиться до заборон, після яких малюки однак продовжують шукати яскравих вражень. І буває це переважно тоді, коли залишаються без нагляду. У пам'яті закарбувався випадок, коли одна дитина загинула, а дві постраждали... Мати лише на кілька хвилин вийшла в під'їзд. У двокімнатній квартирі залишалися троє малюків: дівчинка і хлопчик 2006 року народження та на рік старша сестричка. Через деякий час сусіди побачили, що з-під дверей квартири йде чорний дим.
Мати кинулася рятувати дітей, але двері зачинилися, жінка в стані шоку побігла шукати теслю, щоб зламати двері, і згаяла дорогоцінний час. Дзвінок в міськуправління надійшов дуже пізно, коли вогнем охопило всю квартиру На місце прибули два пожежних відділення. У квартиру, де перебували троє малюків, відправили ланку газодимозахисної служби, а з боку дверей і балкона рятувальники приступили до гасіння.
Дітей ми шукали навпомацки, йшли по стінці, обмацуючи підлоту, бо від чорного диму нічого не було видно? двійнят знайшли на дивані в кутку кімнати, а старшу сестричку - на ліжку. Винесли з охопленої вогнем квартири. Всі троє були непритомні.
На «швидкій» дітей терміново доставили в лікарню. Та, попри зусилля медиків, хлопчик помер.
Діти люблять яскраві враження. Серед них можуть бути дуже небезпечні. Зведення МНС свідчать, що малі шибеники з властивою їм необережністю запалюють піротехнічні вироби, дістаючи опіки і травми. Скільки було випадків, коли знаходили патрони й заради забави кидали у вогонь. На жаль, такі історії закінчуються плачевно. Шановні батьки! Дитина повинна раз і назавжди засвоїти просту істину: не можна брати в руки вибухонебезпечні предмети. Ви маєте чітко й дохідливо пояснити синові чи доньці, чому саме цього не слід робити.
Вода не любить безпечності - ні взимку, ні влітку. Діти тонуть нерідко. Біда приходить переважно тоді, коли вони залишаються без нагляду, адже найменша необережність може призвести до трагедії. Був випадок, коли в одному селі зникла дитина. Батьки того дня працювали в полі. До п'ятої години хлопчик бавився поряд із ними. А десь о шостій малий залишився без нагляду. Батьки помітили, що сина немає, надто пізно... Переляканий тато пішов шукати і через десять хвилин виявив тіло хлопчика в Північно-Кримському каналі... Такі події лякають періодичністю і страшним безглуздям. Кілька років тому в іншому селі в дворі приватного будинку виявили мертву трирічну доньку господарів. Дівчинка гралася біля шестикубового поливального лотка заввишки 60 см і приблизно стільки ж завширшки. Мабуть, залізла в нього, послизнувшись, упала у воду й захлинулася. Взимку діти ризикують не менше - замерзлі водойми ваблять ще сильніше. До МНС часто надходять повідомлення про юних бешкетників, які без дозволу дорослих йдуть на річки чи ставки й провалюються під лід. І не завжди такі пригоди закінчуються благополучно.
Чимало дитячих експериментів закінчується досить сумно. Малюки вдихають дрібні кісточки, горіхи, деталі іграшок тощо, що стає причиною тяжких операцій. Отож хочеться наголосити: мами і тата, будьте уважніші до своїх нащадків і відповідальні за їхні вчинки. Малі урвителі знаходять і кидають у вогнище порох, патрони, гранати та інші невідомі вибухонебезпечні предмети. Наслідок таких витівок - травми, а іноді й загибель необачних експериментаторів. Приміром, вихованці однієї зі шкіл-інтернатів вирішили провести дослідження з карбідом. Юні «хіміки» насипали його в пляшку, додали трохи води і закоркували. Внаслідок реакції саморобна «бомба» вибухнула, а осколки, що розлетілися навсібіч, поранили дітей. Двом тринадцятирічним підліткам подряпало обличчя, а ось дванадцятирічному приятелю поталанило менше: сталося проникаюче поранення лівого ока.
Звертаємо вашу увагу на те, що діти ще не мають досвіду безпечної поведінки в побуті. І саме вам слід прищеплювати їм навички та вміння, навчати відповідати за свою поведінку. Дуже просимо не залишати їх самих. Якщо потрібно вийти кудись, попросіть когось із дорослих побути з ними. Небезпечно зачиняти дітлахів у квартирах або кімнатах. У разі пожежі вони не зможуть самостійно вийти з приміщення. Рятуючись від вогню і диму, малюки зазвичай ховаються під ліжками, в шафах тощо, а це значно ускладнює пошуки їх у задимленому й охопленому вогнем приміщенні. Батькам потрібно домогатися, щоб син чи донька змалку усвідомили таку просту істину: вогонь і вода дуже небезпечні, а побутова хімія може спричинити трагедію. А ще дуже важливо, щоб діти знали, як поводитися в разі небезпеки, і за потреби могли самостійно викликати допомогу.
1.У дотримані правил дорожнього руху будьте прикладом.
2. Не поспішайте, коли переходите дорогу, ідіть спокійним кроком.
3.Коли ви вийшли на проїжджу частину дороги, припиніть розмовляти, зосередьте свою увагу на дорогу.
4. Переходьте дорогу тільки у визначених місцях.
5. Не виходьте з дитиною з – за кущів, не оглянувши попередньо дороги.
6. Періодично звертайте увагу дитини на ті машини, що з’являються вдалині та проїжджають. Дитина повинна навчитися помічати машину здалека, на повороті, на виїзді з воріт.
7. Не перебігайте дорогу. Поясніть дитині, як небезпечно перебігати дорогу, поспішаючи до автобуса.
8. Поясніть дитині, що коли під’їжджає автобус, слід стояти подалі від краю тротуару. Та підходити до дверей тільки тоді, коли автобус повністю зупинився.
9. Виходьте з автобуса, узявши дитину на руки або попереду неї. Якщо дитина виходитиме першою,вона може впасти або вийти, вибігти з – за автобуса на проїжджу частину вулиці.
1 Ідучи з дитиною тротуаром, ви бачите на протилежному боці вулиці родича. Ваші дії?
а) Відпустите дитину назустріч;
б) Запропонуєте знайти пішохідний перехід і там разом перейти;
в) Міцно візьмете дитину за руку і перейдете разом;
2 Яких правил ви дотримуєтесь, ідучи з дитиною тротуаром?
а) Дотримуєтесь правої сторони;
б) Дотримуєтесь лівої сторони;
в)йдете по бордюру.
3 Як ви навчатимете ходити дитину, якщо немає тротуару?
а) По узбіччю назустріч транспорту;
б) По узбіччю в напрямку руху транспорту;
в) Ваш варіант
4 Як правильно переходити проїжджу частину з дитиною?
а) За руку;
б) поряд із дорослим;
в) Будь – як.
5 Зазначте, як ви переходите проїжджу частину ?
а) Дивлюся праворуч, переходжу;
б) Дивлюся ліворуч, переходжу;
в) Ваш варіант.
6 Як можна обійти транспорт, що стоїть?
а) Спереду транспорту;
б) Позаду транспорту;
в) з будь- якого боку.
7 Хто під час посадки входить у транспорт першим_
а) Дорослий;
б) Дитина;
в) Ваш варіант.
8 У якій послідовності ви виходите з транспорту?
а) Дорослий – дитина;
б) Дитина – дорослий;
в) Ваш варіант