Логопеди ЗДО Бобко О.Б. і Сакун І.М. провели для вихователів семінар-практикум на тему:

"Розучуємо вірші з радістю"

Заучування віршів з використанням мнемотаблиць

Вірші дуже подобаються дітям. Вони люблять їх слухати і розповідати, але у деяких дітей заучування віршів викликає великі труднощі. Щоб пробудити в дітей інтерес до заучування віршів, на допомогу дорослим приходять мнемотаблиці. У мнемотаблиці схематично можна відобразити явища природи, деякі дії і ознаки предмета, персонажів і т. д. Використання мнемотаблиць при разучуванні віршів підвищує інтерес дитини до твору, перетворює заняття на гру, а також полегшує і прискорює процес засвоєння і запам'ятовування текстів. При цьому виді діяльності включаються не тільки слухові, а й зорові аналізатори. Діти легко згадують картинку, а потім пригадують слова.

/Files/images/logopedi/P2030034 — копия.JPG


Етапи роботи над віршем:

1. Виразне читання вірша дорослим.

2. Повторне читання вірша з опорою на мнемотаблицю з установкою, що цей вірш буде разучуватися напам'ять.

/Files/images/logopedi/P2030039.JPG3.Запитання за змістом вірша.

4. Пояснення значення незрозумілих слів у доступній для дитини формі.

5. Читання дорослим окремо кожного рядка вірша і повторення її дитиною з опорою на мнемотаблицю.

6. Розповідання дитиною вірша з опорою на мнемотаблицю.


/Files/images/logopedi/P2030041 — копия (2).JPG/Files/images/logopedi/P2030036 — копия.JPG

Зоровий образ, що зберігся у дитини після прослуховування, супроводжується переглядом зображень, дозволяє значно швидше запам'ятати текст. Для вивчення кожного вірша розробляється і складається своя мнемотаблиця, добираються малюнки до вибраного вірша (бажано на кожну сходинку). І так, крок за кроком створюється мнемотаблиця. Наступний етап роботи з мнемотаблицею - емоційне, виразне відтворення тексту вірша. Потім проводиться словникова робота по твору, бесіда за змістом прочитаного, і надається можливість відтворити текст дітьми з опорою на малюнки. Не пов'язані, на перший погляд, між собою картинки з'єднуються в один сюжет, з допомогою якого сигнальні схематичні зображення допомагають активізувати розумові процеси.

Практика показала, що більшість дітей заучують вірш напам'ять, поки таким чином "малюють" його. Поступово пам'ять дошкільнят зміцнюється, їх образне мислення розвивається, вони запам'ятовують тексти набагато краще, більше за обсягом, легше і емоційніше.


Кiлькiсть переглядiв: 460